Case Eezy Flow x Good Call

Case Eezy Flow x Good Call

Kannattavia tapaamisia kokemuksen äänellä

70 henkilön asiantuntijatalo Eezy Flow tutkii, kehittää ja vahvistaa asiakkaidensa liiketoimintaa elinkaaripalveluna. Eräs kasvun kulmakivistä on uusasiakashankinta – Good Callin avulla tapaamisia potentiaalisten asiakkaiden kanssa on saatu tasaisen varmasti jo vuodesta 2017, ja tulokset puhuvat puolestaan.

Yhteistyön lähtökohdat

Saavuttaakseen kasvutavoitteensa Eezy Flow halusi rinnalleen kumppanin, joka kykenisi saamaan vaikeasti tavoitettavan kohderyhmän, HR-päättäjät ja ylimmän johdon, kiinnostumaan yhtiön palveluista ja saman pöydän äärelle. Myyntitapaamisten sopiminen päätettiin ulkoistaa, jotta Eezy Flow’n resurssit voitaisi kohdentaa mahdollisimman tehokkaasti ja heidän asiantuntijansa pääsisivät keskittymään ydinosaamiseensa. Good Callin tiimin myönteinen asenne, toimiva kommunikaatio ja ammattimaiset prosessit tekivät Eezy Flow:hon vaikutuksen jo ensitapaamisessa.

Eezy Flow’n myyntijohtaja Juha Ala-Lipasti korostaa laadukkaan ja merkityksellisen ensikontaktoinnin tärkeyttä.

Näin Good Call palvelee

Yhteistyö aloitettiin muodostamalla toimintamalli tapaamisten sopimiseksi. Good Callin asiantuntijat tekivät Eezy Flow’n myyntitiimin kanssa työnjaon, asettivat yhteiset tavoitteet, sanoittivat myyntitarinan ja aloittivat soittamisen.

Huolellinen taustatyö ja aktiivinen yhteydenpito on kaikki kaikessa – Eezy Flow valitsee viikoittain uudet potentiaaliset asiakkaat sekä tiedottaa Good Callille esimerkiksi siitä, millaisia palveluja kukin heistä todennäköisimmin tarvitsee. Kun tapaaminen on sovittu, Good Call lähettää agendan sisältävät kalenterikutsut sekä muistiinpanot huomioineen Eezy Flow’n myyjille. Mikäli tilanne edellyttää nopeampaa briiffausta, viestimme tai soittelemme asiasta.

Soittajat ovat Eezy Flow’n palvelukseen tarkoin valittuja, Good Callin tiimin pitkäkestoisia jäseniä. Vuosien kumppanuuden myötä he ovat saaneet kehittyä työssään sekä uudistaa soittojen äänensävyä ja tarinaa yhdessä Eezy Flow’n brändin kanssa.

Saavutetut hyödyt

Eezy Flow on tehnyt Good Callin kanssa 36-vuotiaan historiansa tuloksellisimmat tilikaudet. Esimerkiksi ensimmäisten kolmen vuoden aikana kolmannes yhtiön liikevaihdosta tuli uusien asiakkaiden kautta, joista 90 % kanssa Good Call sopi ensitapaamisen. Tätä nykyä hieman alle puolet soitoista johtaa tapaamisiin. Nopean kasvun myötä erityisesti palvelujen esittelyn merkitys on korostunut. Edes se, että ihmisiä on yhä vaikeampaa tavoittaa, ei ole hidastanut tahtia.

Soittajien ymmärrys Eezy Flown liiketoiminnasta on henkilökohtaisessa Account Based -lähestymistavassa ensisijaisen tärkeää. Good Call on kyennyt tarjoamaan Eezy Flow’lle paitsi ammattimaista puhelintyöskentelyä, myös soittotiimin omakohtaista ymmärrystä ja kiinnostusta toimialaa kohtaan. Siksi keskustelut potentiaalisten asiakkaiden kanssa ovat ratkaisukeskeisiä ja parhaassa tapauksessa näkemyksellisiä.

B2B-ostoprosessi on usein pitkä, ja Good Call varmistaa sen, ettei yksikään liidi jää kirjaamatta. Vaikka tapaamista ei heti saataisi, on ajantasainen ja asiakkaan näkökulmasta rakennettu myyntipuhelu myös tehokasta markkinointia. Soittamisen ohella Good Call toimittaa kontaktoiduille henkilöille esimerkiksi myyntiä tukevia sisältöjä, mikä on omiaan tukemaan pitkäjänteisiä myyntiprosesseja. Samalla varmistetaan se, että jo ensikontakti tuottaa vastaajille lisäarvoa. Lisäksi laadukkaat myyntipuhelut tuottavat Eezy Flow’lle tärkeää tietoa potentiaalisista asiakkaista ja alati muuttuvasta markkinasta.

Mitä vaikeammaksi ihmisten tavoittaminen käy, sitä tärkeämpää tapaamisten sopiminen on Eezy Flow’lle. Ulkoistaminen on osoittautunut oikeaksi ratkaisuksi myös myyntiprosessin kausiluonteisuuden sekä toisinaan nopeasti muuttuvien resurssien ja tavoitteiden takia.

Asiakkaan kommentti

”Good Call toimii ammattimaisesti sekä osaa kertoa potentiaalisille asiakkaillemme juuri oikeita asioita. Yksikään tapaamani henkilö ei ole kysynyt minulta sitä, miksi joku ulkopuolinen soittaa puolestamme tai antanut kielteistä palautetta. Puhumme Good Callin kanssa yhtä kieltä ja soitot perustuvat aitoon tarpeeseen, joten saadut tapaamiset ovat laadukkaita.”

– Juha Ala-Lipasti, myyntijohtaja, Eezy Flow Oy

Hyödyt lyhyesti:

  • Ketterästi skaalautuvaa tukea liiketoiminnan kasvuun: mitattuja tuloksia jo vuodesta 2017.
  • Myynti on resursoitu tehokkaasti ja Eezy Flow’lla päästään keskittymään asiakkaiden palvelemiseen.
  • Toimivat prosessit auttavat varmistamaan pitkienkin ostoprosessien maaliin saattamisen, ja jokainen hyvin hoidettu myyntipuhelu on myös tehokasta markkinointia.
Lue lisää Eezy Flowsta

Lisätietoja

Taru Österlund
COO
Good Call Oy
taru@goodcall.fi
+358 45 205 6608

#henkilöstötutkimus #esihenkilötyö #valmennukset #muutosjohtaminen #360 #konsultointi #koulutus #buukkaus #myynti #eezyflow #goodcall